ارسال آرايه به تابع در برنامه نويسي C++

۵۰ بازديد

برنامه زير نمرات ۵ دانش آموز را با استفاده از تابع نمايش مي دهد.

  1. #include
  2. using namespace std;
  3. void display(int marks[5]);
  4. int main()
  5. {
  6. int marks[5] = {88, 76, 90, 61, 69};
  7. display(marks);
  8. return 0;
  9. }
  10. void display(int m[5])
  11. {
  12. cout << “Displaying marks: “<< endl;
  13. for (int i = 0; i < 5; ++i)
  14. {
  15. cout << “Student “<< i + 1 <<“: “<< m[i] << endl;
  16. }
  17. }

خروجي

Displaying marks:

Student 1: 88

Student 2: 76

Student 3: 90

Student 4: 61

Student 5: 69

براي ارسال آرايه به تابع تنها نام آن استفاده مي شود.

display(marks);

همچنين تفاوت را در هنگام ارسال آرايه به عنوان آرگومان به جاي متغير متوجه مي شويد.

void display(int m[5]);

آرگومان marks در كد بالا نشان دهنده آدرس حافظه عنصر اول آرايه [۵]mark است.

و آرگومان عادي [۵]int m  در تعريف تابع به int * m تبديل مي شود. اين اشاره گر به همان آدرس اشاره شده توسط آرايه marks اشاره دارد.

اگرچه در تابع آرايه با نام [۵]m تعريف شده اما آرايه marks هنگام ارسال به جاي آن مي نشيند و تغييرات روي آن اعمال مي شود.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.